
- Editorial:
- PUBLICACIONES DE L'ABADIA DE MONTSERRAT
- Año de edición:
- 2020
- Materia:
- Llibres de text/escolars
- Idioma:
- Català
- ISBN:
- 978-84-9883-919-7
- Páginas:
- 104
- Encuadernación:
- Mapa plegat
LLENGUATGE MUSICAL. 1R GRAU PROFESSIONAL.
BAUCELLS COLOM, JOSEP / JORBA PLANELL, PEPITA
Presentem una nova edició del llibre de 1r curs de grau professional amb lobjectiu que sigui una eina de treball útil i interessant en el camí daprenentatge del llenguat-ge musical, adaptat als plans destudi actuals.
Hem distribuït els continguts en nou unitats de treball, pensades perquè es puguin programar i distribuir les tasques pels nou mesos del curs escolar. Tot i així, el tipus de treball permet que el professorat en fixi lordre, la dedicació i el grau daprofun-diment segons el nivell i la resposta de lalumnat.
Volem remarcar que el seu contingut està inspirat en els materials de la sèrie El meu llibre de música, del P. Ireneu Segarra.
Cada una de les nou unitats de treball conté diferents apartats: obra de comen-çament dunitat de treball, exercicis dentonació, de ritme, de lectura musical, de lectura a primera vista i, en algunes unitats, un treball danàlisi.
Els continguts que es treballen estan presentats de manera gradual pel que fa a tonalitats, elements rítmics i anàlisi i forma, però no sexclou que es puguin treballar altres continguts de més complexitat que puguin presentar-se en les obres que es treballin a criteri del professorat i, també, afegir tot el treball de creació i improvisa-ció que es trobi oportú segons el nivell i les característiques de lalumnat.
Es pot observar que en aquesta edició hi hem incorporat diversitat de propostes metodològiques per als diferents exercicis i, també, orientacions didàctiques de caràcter general per als diferents apartats. El professorat les pot utilitzar, afegir o variar segons el seu criteri. També es pot trobar en aquesta publicació un apartat dedicat al vocabulari danàlisi.
Entenem que és molt important partir duna observació auditiva de la música, per tal de descobrir la particularitat de cada element o procediment que es treballi i sentir-ne la funció dins el context de la música.