- Editorial:
- LABREU EDICIONS
- Any d'edició:
- 2016
- Matèria:
- Literatura romàntica
- Idioma:
- Català
- ISBN:
- 978-84-945249-5-0
- Pàgines:
- 170
LA SEDUCCIÓ DEL MINOTAURE
ANAÏS NIN
Anaïs Nin, nascuda a Neuilly-sur-Seine el 1903, de ben petita inicià una itinerància vital que la va dur de Barcelona a Cuba, Nova York, París i Mèxic procés que li provocà un desarrelament geogràfic i lingüístic. Va fer amistat amb Antonin Artaud i lescriptor-amant Henry Miller, que va esperonar-la en les fases inicials de la seva escriptura. Les novel·les Una espia a la casa de lamor (LaBreu, 2011) i La seducció del Minotaure (LaBreu, 2016) van ser publicades entre 1940 i 1960 als Estats Units. Amb la publicació dels seus dietaris a la dècada dels seixanta li van arribar el reconeixement literari i la fama. Morí el 1977 a Los Angeles. Amb una gran habilitat per escollir el detall, Nin ens endinsa en atmosferes de somni mesclades amb incisives observacions sobre lexperiència humana, ja sigui explorant el patiment, els rastres de la memòria o els despertars de la consciència artística. Amb un estil descriptura laberíntica, Nin destil·la històries obscures i en fa un ritual dintrospecció bell i poètic.
La Lillian és una cantant de jazz que viatja a lexòtica illa de Golconda, contractada per actuar en un hotel durant tres mesos tropicals. Fuig del seu passat i vol emprendre nous camins, trobar un nou compàs per escapar della mateixa. Lesplendorosa natura i les persones que hi troba desperten el desig devasió i la necessitat, fins i tot física, dabsorbir la vida amb tots els sentits. A través de panoràmiques personalíssimes i la fluïdesa dels seus pensaments, intuïm un passat que condiciona la seva manera de mirar, pensar i actuar. I és que la Lillian, com Anaïs Nin, no és una dona gens convencional, sinó rica en matisos, seductora i seduïda. En tot moment està oberta a noves experiències que lajudin, tot i no cercar-ho, a conèixer-se millor ella mateixa, els seus propis límits i els seus anhels.
Temes tant universals com lamor, lamistat profunda, i sobretot la recerca de la felicitat tractats calidoscòpicament. Ens capbussem en el cor dun mite, el de la Lillian/Nin, que segueix el principi segons el qual no veiem les coses com són, sinó tal i com som nosaltres mateixos.